غایت خلقت ، تکامل
مخلوق و هدف از خلقت جنٌ و انس عبادت پروردگار سبحان است. اسلام عهد عبودیت
الهی بر گردن همه آحادبنی آدم علیه السلام و دینی جهانی و جاودانی است.
موازینی که این دین در قالب اصول عقاید، اخلاق حقوق، اقتصاد، سیاست و حکومت
و... ارائه نموده است ، همه شؤون زندگی فردی و جمعی ، مادی و معنوی ،
دنیوی و اخروی انسان را در بر می گیرد. اسلام همه انسانها را بندگان یک خدا
و فرزندان یک پدر و مادر و رودرروی یک دشمن مشترک می شناسد و در پی تأسیس
یک جامعه جهانی بدون مرز با مشارکت همه آحاد بشر در قالب یک نظام ارزشی
پیشرفته و بر اساس گرایش های فطری حق جویی، عدالت خواهی،آزادگی و توحید
است......
انتظارفرج برترین عملرضا شریعتىغایت خلقت ، تکامل مخلوق و هدف از خلقت جنٌ و انس عبادت پروردگار سبحان است. اسلام عهد عبودیت الهی بر گردن همه آحادبنی آدم علیه السلام و دینی جهانی و جاودانی است. موازینی که این دین در قالب اصول عقاید، اخلاق حقوق، اقتصاد، سیاست و حکومت و... ارائه نموده است ، همه شؤون زندگی فردی و جمعی ، مادی و معنوی ، دنیوی و اخروی انسان را در بر می گیرد. اسلام همه انسانها را بندگان یک خدا و فرزندان یک پدر و مادر و رودرروی یک دشمن مشترک می شناسد و در پی تأسیس یک جامعه جهانی بدون مرز با مشارکت همه آحاد بشر در قالب یک نظام ارزشی پیشرفته و بر اساس گرایش های فطری حق جویی، عدالت خواهی،آزادگی و توحید است.اسلام با حالت اشخاص تندخو و متحجر و وضعیت جوامع محدود و مرزبندی شده و ملت ها و دولت های پراکنده و متخاصم که فقط به منافع ملی خویش بیندیشند، موافق نیست و با شیوه های گوناگون همه مردم را به وحدت ، محبت ، صلح ، تعاون و احترام متقابل و درنهایت تشکیل یک خانواده جهانی در سایه مقررات الهی ترغیب می نماید. لذا هیچیک از مرزبندی ها و تقسیمات نفسانی ، نژادی ، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی ساخته و پرداخته شیاطین جنی و انسی در اسلام معتبر نیست.بر اساس جامعه شناسی اسلام، چون اشخاص نوع انسان در بقای شخص و نوع به یکدیگر نیازمندند و وصول آنها به کمال بدون بقاء ممتنع است، بنابراین در وصول به کمال به یکدیگر محتاجند. از اینروی کمال هر شخصی مشروط و موقوف به دیگر اشخاص نوع انسان می باشد. لذا بر هر انسانی لازم است که با همنوعان خود بر وجه تعاون معاشرت کند. در غیراین صورت از قاعده عدالت منحرف و به صفت جور متصف می گردد.از دیدگاه قرآن کریم و عترت مبین جای هیچ شک و شبهه ای نیست که دورانی خواهد آمد که در آن بشریت در زیر لوای یک فرهنگ و نظام ارزشی الهی ، خانواده ای واحد را تشکیل خواهند داد. ما شیعیان این دوران را همان زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف می دانیم و همچنان در انتظار حکومت عادله و جهانی آن سرور بسر می بریم.انتظار فرج قائم آل محمدصلی الله علیه و آله و سلم متضمن اقرار به وجود ، حیات ، ظهور آن بزرگوار ، عدم شک درباره ایشان ، پذیرفتن غیبت ، تحمل فراق آن عزیز ، عدم اعتراض به پنهان بودن آن محبوب ، صبر بر بلایا ، آزارها ، ناکامی ها ، تمسک به آثار قابل تحصیل از ائمه هدی علیهم صلوات الله ، ارشاد و استرشاد ،رجوع به راویان اخبار ایشان و تقلید از فقهاء جامع شرایط می باشد. بنابراین وظیفه اصلی شیعه در مقام انتظار ، احراز تکالیف الزامیه ای است که از سوی شارع مقدس متوجه او می باشد و این امر از یکی از طرق یقین، اجتهاد، تقلید، و احتیاط محرز می گردد.از جمله وظایف شیعه جهاد با نفس ، امر به معروف و نهی از منکر ، تقیه ، مهاجرت و جهاد با کفار و مشرکین و منافقین و زورمداران خودسر است و نقطه عطف همه آنها، شناختن و شناساندن پیام رهایی بخش اسلام به مردم مستعد جهان و عمل به مفاد و احکام آن و ایجاد زمینه برای مشارکت همه انسانها در تشکیل یک جامعه جهانی واحد به سرپرستی حجت خدا و ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. امروز به علت فقدان نبی صلی الله علیه و آله و سلم و غیبت ولی عجل الله تعالی فرجه الشریف، قلت عدد افراد لایق برای این کار بزرگ، کثرت دشمنان، پشت کردن زمانه برما و شدت فتنه ها ، دعوت به اسلام بصورت فردی ، محدود و پراکنده چندان مثمر ثمر نیست و مستلزم کارهایی سازمان یافته و تشکیلاتی و منسجم است.
۰۰
۹۴ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۹۹