چگونه باید به امام مهدى علیه السلام سلام گفت و درود فرستادن بر آن گرامى چگونه است ؟در روایتى آمده است که :((ساءل رجل من الامام الصادق علیه السلام : ((هل یسلم على القائم بامرة المؤ منین ؟))قال علیه السلام : ((لا...ذاک اسم سمى الله به اءمیرالمؤ منین ، لم یسم به اءحد قبله و لا یسمى به بعده الا کافر.)).....ارسال توسط:سید محمد حسینى
چگونه باید به امام مهدى علیه السلام سلام گفت و درود فرستادن بر آن گرامى چگونه است ؟در روایتى آمده است که :((ساءل رجل من الامام الصادق علیه السلام : ((هل یسلم على القائم بامرة المؤ منین ؟))قال علیه السلام : ((لا...ذاک اسم سمى الله به اءمیرالمؤ منین ، لم یسم به اءحد قبله و لا یسمى به بعده الا کافر.))فقال رجل کان حاضرا عند الامام الصادق علیه السلام : جعلت فداک ...و کیفت یسلم علیه ؟)) قال علیه السلام : ((تقول : السلام علیک یا بقیة الله !)) ثم قراء قوله تعالى : بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤ منین .)) (1)یعنى :مردى از امام صادق علیه السلام پرسید که : ((مى شود به قائم علیه السلام گفت : السلام علیک یا امیرالمؤ منین ؟))امام صادق علیه السلام پاسخ داد: ((نه ! چرا که این عنوان ، ویژه على علیه السلام است و قبل و بعد از او، کسى جز کافر، به این عنوان ، خوانده نمى شود.))دیگرى پرسید: ((فدایت شوم ! پس چگونه بر امام مهدى مى توان سلام گفت ؟)) فرمود: ((هرگاه خواستى بر او درود فرستى مى توانى بگویى : السلام علیک یا بقیة الله !)) و آنگاه این آیه شریفه را خواند که :((بقیة الله خیر لکم ان کنتم مؤ منین .)) (2)از این روایت و دیگر روایات استفاده مى شود که به مردم اجازه داده نشده است که حضرت مهدى علیه السلام را به هنگام زیارت و سلام ، بنام مبارک یا کنیه اش ندا دهند و بگویند: ((السلام علیک اءیها المهدى !)) و این نشانگر تعظیم و تجلیل بر مقام والاى اوست همانگونه که خداوند در قرآن شریف مسلمانان را نهى فرمود که پیامبر را بنام صدا بزنند:((...لا تجعلوا دعاء الرسول بینکم کدعاء بعضکم بعضا.)) (3)امام باقر علیه السلام فرمود:هرکس از شما قائم علیه السلام را درک نمود هنگامى که او را دید باید بگوید:((السلام علیک یا اهل بیت الرحمة و النبوة و معدن العلم و موضع الرسالة .)) (4)یعنى : سلام بر شما اى خاندان رحمت و نبوت ، سلام بر شما اى سرچشمه دانش و کانون رسالت .السلام على معزالالیاء و مذل الاعداءبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیسلام و درود بر خاتم اوصیا مفخر اولیا، کوکب فروزان آسمان ولایت و تنها باقیمانده خاندان عصمت علیه السلام که با قیام خود، آخرین حلقه از حلقات مبارزه حق و باطل را به پایان برده و کاخهاى ستم و کنگره هاى بیداد را براى همیشه در هم کوبیده و آنچه غایب بعثت انبیا و کوشش اولیا بوده در جامعه تحقق خواهد بخشید.السلام على شمس الظلام و بدر التمامبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیسلام و درود بر خورشید فروزان امامت که از پس ابر غیبت بر زوایاى قلب شیفتگانش نور امید مى افشاند و بر مظلومان و مستضعفان نوید رهایى مى دهد و با طوفان قیامش منافقان ، حیله گران و دغلبازان را از صحنه خارج کرده و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا نموده و مظلومان حق از دست دادگان را به حقوق حقه خود نایل خواهد ساخت .السلام على صاحب الصمصام و فلاق الهامبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیسلام و درود بر بزرگ انقلابى تاریخ بشریت که با انقلاب بى نظیرش بساط ستم و ستمگرى را در جهان برچیده و بر حکومتهاى نظامهاى باطل خاتمه داده و بیدادگران و ستم پیشگان را براى ابد در زباله دان تاریخ دفن نموده و پرچم عدالت و رحمت را بر بسیط زمین برافراشته و حکومت عدل را جایگزین حکومت جور خواهد نمود.السلام على ربیع الانام و نضرة الایامبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیسلام و درود بر بهار انسانها و شکوفایى دورانها، یعنى آنکه با ظهورش فجر نور شکافته و همه جا نورباران مى شود عدل و مساوات همه گیر شده و نابسامانیها در تمام محورهاى فرهنگى اقتصادى سیاسى ، و... از میان خواهد رفت ؛ جهلها و ستمها رخت خواهد بست ؛ عقلها و دانشها به کمک خواهد رسید و زندگیها با طراوت و انسانها با صفا خواهند شد.السلام على المهدى و الذى وعد الله عز وجل به الاممبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیسلام و درود بر انبیاء و اولیایى که از ظهور و قیام و حکومت جهانى او نوید داده و انتظار قدوم مبارکش را به رهروانشان توصیه نموده اند.سلام و درود بر رهروان و شیفتگان و دلباختگان او که حتى یک لحظه از لحظات زندگى از یاد او غافل نبوده و براى رسیدن به وصال دلربایش از هیچ سعى و کوششى دریغ نمى ورزند و افتخار زیارت او را با سلطنت بر زمین و زمان مبادله نمى کنند.سخنى چندوعده خدا حق استبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیآرى ! وعده خدا حق است و تخلف ناپذیر! آن روز فرا خواهد رسید که چهره درخشان او نمایان و با اشعه طلائى خود ظلمت غم افزاى شب را از بین خواهد برد و آنان را که در تاریکى فساد و طغیان از هر گونه تحرک وامانده و گرفتار طوفان هولناک جرایم ، جنایات امواج خطرناک ظلم و ستم گردیده اند به ساحل نور و عدالت هدایت خواهد کرد.مهدى تمام شرق و غرب جهان را زیر نفوذ خواهد گرفتبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیآرى ! سیطره حکومت و سلطنت او که بر مبناى عدل و صلح واقعى مبتنى است تمام شرق و غرب جهان را زیر نفوذ خواهد گرفت و تمام فاصله ها و مرزها را نابود و هرگونه اختلاف طبقاتى را محو و تمام انسانها را: شرقى و غربى ، آمریکایى و آفریقایى ، آسیایى و اروپایى ، سفید و سیاه ، سرخ و زرد همه و همه را زیر یک پرچم گرد آورده پیرو یک آیین ساخته و در تمام نقاط عالم بانگ ((لا اله الا الله و محمد رسول الله و على ولى الله )) را طنین انداز خواهد نمود و در میان تمام ملل و امم ، قانونى غیر از قانون مقدس اسلام به رسمیت نخواهد شناخت .اعتقاد به حضرت مهدىبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیاعتقاد به حضرت مهدى علیه السلام و ظهور آن منجى بشریت و ذخیره الهى اختصاص به مذهب شیعه ندارد؛ بلکه اعتقاد به حضرت ولى عصر و مصلح غیبى را در فضاهاى برون از حوزه اعتقادات و فرهنگ تشیع باید جستجو کرد؛ زیرا اعتقاد به حضرت مهدى علیه السلام در سرتاسر آفاق زمانى و مکانى اسلام ، کتابها و تاءلیفها، مسجدها و مدرسه ها میان مشایخ و اساتید حدیث و عالمان گوناگون اهل سنت مفسران و محدثان مورخان و نسابگان رجال نویسان و تراجم نگاران ادیبان و لغویان و عارفان و شاعران ، بصورت مبسوط مطرح است .همه و همه در کتابهاى مختلف خویش به ذکر احادیث مربوط به حضرت مهدى علیه السلام پرداخته و سخنانى بس جالب در شمایل و سیرت فضایل و منقبت علایم ظهور و کیفیت قیام و چگونگى استقرار و حکومت جهانى او گفته اند.بسیارى از علماى بزرگ اهل سنت همانند: ترمذى صاحب ((السنن )) متوفاى 297، ابو جعفر عقیلى ، صاحب ((الضعفاء الکبیر)) متوفاى 322، بیهقى ، متوفاى 671، قرطبى ، متوفاى 671، ابن کثیر، متوفاى 774، ابن حجر اسقلانى ، متوفاى 852، سیوطى ، متوفاى 911، و... نیز به صحت و یا به متواتر بودن احادیث مهدى علیه السلام تصریح نموده اند.(5)متقى هندى متوفاى 975، مى نویسد: ((علماى مذاهب چهارگانه شافعى ، حنفى مالکى و حنبلى ، در صحت احادیث مهدى علیه السلام اتفاق نظر دارند و معتقدند که واجب است تمام مسلمانان بر این موضوع ایمان بیاورند.))(6)بعضى دیگر مانند ابن خلدون مى گوید: ((بین تمام اهل اسلام در طول تاریخ مشهور است که در آخر الزمان مردى از اهل بیت به نام مهدى قیام خواهد نمود و دین اسلام را یارى و عدالت را گسترش خواهد داد و تمام مسلمین از آن متابعت نموده و بر تمام ممالک اسلامى مستولى خواهد شد.))(7)و همچنین زبیدى مى نویسد: ((مهدى نام کسى است که رسول اکرم (ص ) بشارت آمدن آن را داده است . جعلنا الله من انصاره .)) (8)و حافظ شیخ منصور على ناصف مى گوید: ((در میان تمام طبقات علما و دانشمندان مشهور است که : در آینده مردى به نام مهدى ، ظهور خواهد کرد و تمام ممالک اسلام را تحت سیطره خود در آورده و موجب بسط عدالت و در میان مردم خواهد شد.))و سپس اضافه مى کند که : ((احادیث مهدى را گروهى از نیکان صاحبه نقل کرده و بزرگان محدثین مانند: ابن داود، ترمذى ، ابن ماجه ، طبرانى ، ابویعلى ، احمد بن حنبل و حاکم نیشابورى در تاءلیفات خود آورده اند. و تواتر اخبار مهدى بر همگان روشن است هر کس که کوچکترین آگاهى و ذره اى ایمان و اندکى انصاف داشته باشد، نمى تواند این قضیه را انکار نماید.))(9)پس معلوم است که مسئله حضرت مهدى علیه السلام در قلمرو گسترده فرهنگ اسلامى اهل سنت نیز به نحو مبسوط، بحث شده و در این زمنیه ، مستقلا یا ضمنا کتابها و مقالات متعددى به رشته تحریر درآمده و در معتبرترین کتابهاى اهل سنت مانند ((الرساله )) از محمد بن ادریس شافعى ، رئیس مذهب شافعیه ، متوفاى 204، ((مسند)) احمد بن حنبل ، رئیس مذهب حنابله ، متوفاى 241، ((صحیح بخارى )) از محمد بن اسماعیل بخارى ، متوفاى 256، ((صحیح مسلم )) از مسلم بن حجاج ، متوفاى 261، ((سنن ابن ماجه )) از محمد بن یزید بن ماجه قزوینى ، متوفاى 275، ((سنن ابى داود)) از ابو داود سلیمان بن اشعث ، متوفاى 275، ((صحیح ترمذى )) از محمد بن عیسى ترمذى متوفاى 279، و... ویژگیهاى حضرت مهدى علیه السلام و علایم ظهور حکومت جهانى و استیلاى آن حضرت بر عالم ، مطرح گردیده است .(10)موضوع ولادت حضرت مهدى علیه السلام در میان تاریخ نگاران نسابگان و پژوهشگران از ضروریات و مسلمات قطعى تاریخ بشمار مى رود.فقیه عالیقدر، حضرت آیت الله صافى در کتاب خویش ((منتخب الاثر))(11) نام 65، نفر محقق گرامى فقیه ایمانى ، در کتاب خود ((مهدى منتظر در نهج البلاغه ))(12) نام 102، محقق توانا و کاوشگر فرزانه و برادر صدیق ما، جناب ثامر عمیدى نام 128 نفر(13) از علما و بزرگان اهل سنت را آورده اند که در کتابهاى خود به ولادت حضرت مهدى علیه السلام تصریح کرده اند. و همچنین محقق یاد شده نام 79، نفر را ذکر کرده که در دوران طفولیت و یا قبل از آغاز غیبت کبرى وجود مقدس حضرت ولى عصر ارواحنا فداه را مشاهده نموده اند.(14)مهدى در میان سایر ادیانبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیباید گفت : عقیده به مهدى و مصلح بزرگ جهانى از حوزه اعتقادات مسلمین نیز فراتر رفته و در ادیان قدیم مانند: آیین زرتشتى ، هندى ، بودائى ، یهود، مسیحیت و... به عنوان یک اصل مسلم و قطعى مطرح است و هر یک از انبیا سلف و رهبران مذهبى گذشته به پیروانشان از آمدن ، مصلح غیبى و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانى بشارت داده و به مظلومان ، ستمدیدگان ، مستضعفان و بیچارگان ، از سپرى شدن فصل چپاولگران بین اللملى و غارتگران حرفه اى و ستم پیشگان بى رحم و فرارسیدن فصل شکوفایى عدالت و پیاده شدن قانون مقدس الهى در سراسر گیتى نوید داده اند.در کتاب ((اوستا)) و ((زند)) زرتشتیان ، ((شادکمونى )) و ((دید)) هندیان ، ((دادتک )) و ((پاتیکل )) برهماییان و در کتاب مقدس بوداییان ، در مزامیر ((زبور)) منسوب به حضرت داود و در فصل ((تورات )) منصوب به حضرت موسى و اسفار ((انجیل )) منسوب به حضرت عیسى و... سخن از ظهور منجى بشریت و مصلح کل و برهم زننده بساط ظلم و ستم و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانى مبتنى بر پایه هاى عدالت نوید داده شده است .در هر یک از آیین ، ادیان ، مکاتب ، ملل و اقوام ، از مصلح جهانى با تعبیرهاى متناسب با فرهنگ خود نام برده و سخن گفته اند.شعر:هر یک به زبانى سخن حمد تو گویدبلبل به غزل خوانى و طوطى به ترانهدر آیین زرتشت از او به نام ((سوشیانت )) یا ((سوشیانس )) (نجات دهنده بزرگ جهان ) در میان یهودیان به نام ((ماشیع )) (مهدى جهان ) و در آیین هندى به نام ((آواتارا)) و در آیین بودایى به نام ((بوداى پنجم )) و در میان برهماییان به نام ((ویشنو)) و در کتاب شاکمونى از کتب مقدس هندیان به نام ((فرزند سید خلایق دو جهان )) و در کتاب مقدس دادتک برهماییان به نام ((آخرین وصى ممتاطا)) (محمد) و در کتاب پاتیکل به نام ((راهنما)) (هادى ، مهدى ) تعبیر نموده اند.و اهالى صربستان در انتظار ((ماکوکرالیویچ )) ساکنان جزایر انگلستان در انتظار ((ارتور)) ایرانیان در انتظار ((گرزاسپه ))، یونانیان در انتظار ((کالویبرگ ))، اقوام اسکاندیناوى در انتظار اودین ، اقوام اروپاى مرکزى در انتظار ((بوخص )) و اقوام آمریکاى لاتین در انتظار ((کوتزلکوتل )) و چینیها در انتظار ((کرشنا)) بسر مى برند.(15)بنابراین ، مسئله اعتقاد به حضرت مهدى علیه السلام و مصلح واقعى و تشکیل دهنده حکومت واحد جهانى ، یک اصل قطعى و مسلم و پذیرفته شده میان پیروان تمام ادیان و مذاهب و ملل بوده است .درود بر منتظران خورشید جهان افروزبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیدرود بیکران به منتظرانى که به نوید غیر قابل تغییر انبیا و اولیا، مبنى بر آمدن ((مصلح جهانى )) امید دوخته اند.به منتظرانى که براى طلوع فجر حماسه آفرین ((خورشید جهان افروز موعود امم )) در بلنداى قله هاى بیدارى ، به انتظار نشسته اند.به منتظرانى که در تاریکى هاى استبداد و ظلمت بیداد، در انتظار سپیده نور عدالت ، لحظه شمارى مى کنند.به منتظرانى که در زیر فشار هواى کشنده اختناق ، براى وزیدن نسیم حیات بخش آزادى ، دل خوش کرده اند.به منتظرانى که در تیرگیهاى چپاول غارتگران بین المللى ، قلبهاى خود را به فرارسیدن روز رهایى و پایان استعمار و استثمار، بشارت داده اند.به منتظرانى که در برابر سیل خروشان فساد و بى بندبارى ، همانند فولاد، مقاومت نموده و خم به ابرو نمى آورند.انتظار در آیینه روایاتبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیدر آیینه روایات و احادیث ، کمتر موضوعى همانند ((انتظار)) مورد عنایت امامان نور علیهم السلام قرار گرفته است .گاهى از آن بعنوان بهترین عبادت و نیایش حق تعبیر گردیده :رسول اکرم (ص ) فرمودند:((افضل العبادة ، انتظار الفرج .)) (16)و گاهى انتظار همسنگ حضور در خیمه حضرت ولى عصر علیه السلام و مصاحبت با رسول اکرم (ص ) قلمداد مى شود:امام صادق علیه السلام فرمودند:((من مات منکم و هو منتظر الهذا الامر کمن هو مع القائم فى فسطاطه ، ثم سکت هنیئة ثم قال : هو کمن کان مع رسول الله (ص ).)) (17)و گاهى انتظار به منزله غلطیدن در خون خویش در راه خدا معرفى شده :حضرت على علیه السلام فرمودند:((...المنتظر لامرنا کالمتشحط بدمه فى سبیل الله .)) (18)و گاهى آن هموزن شهادت در رکاب رسول اکرم (ص ) قرار گرفته :امام صادق علیه السلام فرمودند:((من مات منکم منتظر لهذا الامر... کمن استشهد مع رسول الله (ص ))) (19)منتظران حقیقىبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیمنتظران حقیقى کسانى اند که : انتظار را، خودسازى خویش در مقابل هواها و خواهشهاى نفسانى مى دانند.منتظرانى که انتظار را، بسیج همگانى براى نهضت جهانى انقلابى بزرگ تاریخ بشریت تفسیر مى کنند.آنان که انتظار را، مهیا شدن جهت مبارزه با جباران و خونخواران در زیر پرچم بزرگ پرچمدار عدالت مى دانند.آنان که انتظار را جز تواضع در برابر حق و خروش در برابر باطل ، نمى دانند.منتظرانى که انتظار را جز تسلیم در مقابل عدل و خروش در مقابل بیداد، نمى دانند.آنان که انتظار را جز فریاد جاودانه محمد(ص ) بر علیه مشرکان چپاولگر و شمشیر همواره افراشته على علیه السلام بر فرق منافقان غارتگر و خون همیشه جوشان حماسه آفرین حسین علیه السلام در بستر تاریخ ، تفسیر نمى کنند.تفسیر انتظاربرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیانتظار یعنى ، چشم به راه ((بنیانگذار حکومت جهانى اسلامى )) که براى اولین بار، پرچم پرافتخار اسلام را در سراسر شرق و غرب عالم به اهتزاز در مى آورد.((یفتح الله له شرق الارض و غربها... حتى لا یبقى الا دین محمد (ص) )) (20)و به دوران کفر جهانى و شرک بین المللى خاتمه داده و اختلاف بین مذاهب و ادیان را پایان مى بخشد.((لیرفع عن الملل و الادیان الاختلاف .)) (21)و بساط طرفداران دروغین مذهب و مکتب الهى را در هم مى پیچد:((یرفع الله المذاهب من الارض فلا یبقى الاالدین الخالص .)) (22)و بانگ رساى توحید و نبوت را در سراسر عالم طنین انداز خواهد نمود:((لا یبقى قریة الا نودى فیها بشهادة ان لا اله الا الله و ان محمدا رسول الله بکرة و عشیا)) (23)انتظار یعنى : چشم به راه ((مصلح کل )) و مؤ سس حکومت عدل الهى )) و ((انقلابى بزرگ تاریخ بشریت )) که با انقلاب بى نظیرش ، بساط ستم و بیداد را در جهان برچیده و حکومت عدل و داد را جایگزین آن کرده و سراسر گیتى را از عدل و داد پر خواهد نمود آن چنان که از ظلم و بیداد مملو گشته ؛ و تمام تشنگان عدالت ، با جان و دل ، اگر چه با سینه خیز رفتن از روى برفها، بسوى او خواهند شتافت :((فیملاها قسطا و عدلا کما ملاوها جورا فمن ادراک منکم فلیاءتهم ولو حبوا على الثلج .)) (24)انتظار یعنى : چشم به راه طلوع سپیده امید، شکافتن فجر نور عدالت ، نورباران شدن سراسر گیتى و همه گیر شدن عدل و مساوات در تمام محورها آنچنان که پرندگان در آشیانه هاى خود ابراز خوشحالى نموده و ماهیان در اندرون دریاها اظهار شادمانى کنند:((فعند ذلک یفرح الطیور فى او کارها و الحیتان فى بحارها.)) (25)انتظار یعنى : چشم به راه خورشید فروزان امامت که با درخشیدن او، دوران ظلمت غم افزاى ظلم و بیداد پایان پذیرفته و کاخ ستم و ستمگرى ویران گشته ، ایام دادخواهى مظلومان و بیچارگان فرا رسیده و از ستمدیدگان آنچنان رفع ستم خواهد نمود که اگر ستمدیده اى ، زیر دندان ستم پیشه اى باشد آن را باز ستاند و به صاحبش برگرداند:((یبلغ رد المهدى المظالم حتى ولو کان تحت ضرس انسان شى ء انتزعه حتى یرده .)) (26)انتظار یعنى چشم به راه چشمه سار عدالت و جلوه گاه ولایت که با حاکمیت مطلق عدل ، ظلم و بیداد براى همیشه از تاریخ بشر محو شده و عدل و داد آنچنان بال و پرش را بر سر ساکنان زمین مى گسترد که نسلهاى آینده جز عدل چیزى نمى شناسند و به غیر از داد، به چیزى عمل نمى کنند:((حتى یولد قوم لا یعرفون الا العدل و لا یعملون الا به .)) (27)انتظار یعنى : چشم به راه بنیانگذار حکومت عدل و داد و برهم زننده بساط ظلم و بیداد که در سایه شمشیر عدالت او تمامى ستمگران جنایتکار و منکران طغیانگر و دشمنان تجاوزگر و مخالفان عنادگر، از صفحه گیتى محو خواهد شد:((فلا یبقى على وجه الارض جبار قاسط ولا جاحد غامط ولا شانى مبغض و لا معاند کاشح .)) (28)و در عرصه زمین نشانى از ظلم اثرى از بدعت به چشم نخواهد خورد:((حتى لا یرى اثر من الظلم .)) (29)و ابر عدالت و دادگرى سایه خود را بر روى ساکنان کره خاکى مى گسترد که کسى را جرئت تجاوز و ستم به حریم دیگرى نخواهد بود:((...و وضع میزان العدل بین الناس فلا یظلم احد احدا)) (30)انتظار یعنى : چشم به راه سمبل فضیلت و الگوى کرامت که ثروت خدادادى را به رایگان در اختیار همگان قرار داده بر مسئولین کشورى و لشکرى بسیار سختگیر و به بینوایان بسیار مهربان است :((المهدى سمح بالمال شدید على العمال ، رحیم بالمساکین .)) (31)انتظار یعنى : چشم به راه پدید آورنده تحول بزرگ جهانى که فقر و نیازمندى را براى همیشه از جوامع بشرى ریشه کن کرده همگان را در سایه فضل و رحمت الهى بى نیاز خواهد نمود آنچنانکه مردم ، کسى را نمى یابند که هدایا و زکات خود را به وى بپردازند:((یطلب الرجل من یصله بماله و یاءخد زکاته فلا یجد احدا تاءخذ ذلک استغناء بما عندالناس من فضله .)) (32)منتظران الهام گیربرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیدر عصرى که ابر سیاه ستم و بیداد، بر سر مظلومان و مستضعفان ، سایه افکنده و حقوق بیچارگان بوسیله مدعیان دروغین حقوق بشر، مورد تجاوز قرار گرفته و انسانیت انسانها بنام خدمت به انسان ، به استهزا گرفته شده و با نهضتهاى رهایى بخش اسلامى که مانع بیدادگرى آنان بوده ، مبارزه نموده و رهروان آزاده مکتب انسان ساز اسلامى را به خاک و خون مى کشند و... منتظران معتقدند که باید:با الهام از ابراهیم بت شکن ، بتهاى ابرقدرت شرق و غرب را در هم کوبید و بتخانه هاى جاسوسى بین المللى آنان را ویران ساخت .با الهام از مبارزه بى امان حضرت موسى ، با ستم پیشگان و ستمگران به مبارزه برخاسته و با سردمداران بیدادگر شرق و غرب به ستیز پرداخت و آنان را به سزاى اعمال ننگین خود رساند.با الهام از کوشش بى دریغ حضرت نوح ، مظلومان و مستضعفان را در کشتى نجات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام فراخوانده و آنان را از غرق شدن در گرداب طوفان سهمگین فساد و بى بندبارى و طغیان و بیدادگرى ، نجات داده و نفرین همیشه جاوید خود را به هستى زورداران قلدر، و زر اندوزان بى قید و شرط، نثار نمود.با الهام از نبى رحمت و ناجى امت حضرت رسول اکرم (ص ) آغوش گرم و پرمهر خود را جهت نوازش معتقدان به حاکمیت الله گشوده و تمام توان و قدرت خود را براى در هم کوبیدن بساط ستم و جنایت مهیا ساخت .با الهام از مکتب سرخین تشیع علوى ، فریاد کوبنده خود را بر فرق یهودیان دوران و منافقان زمان وارد نموده و به هستى نکبت بار آنان خاتمه داد.با الهام از بردبارى و پایدارى حسنى ، پرده از روى جنایت پیشگان عصر برداشت و مدعیان دروغین صلح جهانى را رسوا نموده و خائنان به شرافت انسانیت را مفتضح ساخت .با الهام از سرور آزادگان و آموزگار آزادگى و آفریننده بزرگ حماسه آزادى دانشگاه بزرگ آزادى و آزادگى تاءسیس نموده و در هر زمان عاشورا آفرید و همه جا را به کربلا مبدل ساخت و حقیقت غلبه خون بر شمشیر را براى جهانیان اثبات نمود و سرکردگان استثمار و استعمار بین المللى و دشمنان آزادى و آزادگى را در سیلاب خونین غرق کرده و براى همیشه نام آنان را از قاموس هستى حذف نمود.اى بهار آزادىبرگرفته از آثار آیة الله سید محمد کاظم قزوینیاى کشتى نجات ! اینک گرفتاران امواج پرتلاطم دریاى فساد و ظلم و طغیان در انتظار ظهورت لحظه شمارى مى کنند.اى روزنه امید! اینک اسیران زنجیر استعمار و گرفتاران استبداد، با انتظار روز رهایى از قید اسارت ظلم ، دل خوش کرده و شبهاى ظلمانى و تاریک بیداد را به امید نور عدالت تو، سپرى مى کنند.اى چشمه سار جوشان فضیلت ! اینک تشنه کامان علم و دانش در انتظار جرعه اى از اقیانوس بیکران علم تو صف کشیده اند.اى بهار آزادى ! اینک مظلومان و بیچارگان و ستمدیدگان چشمان خسته خود را به قطرات بارش ابر عدالت تو دوخته اند.اى مایه امید، اى آرزوى دل اولیا، اى آنکه شبهاى تار انبیا به امید ظهورت رقم خورده .اى آنکه خشم پرخروش ملکوتیان به یاد انتقامت ، فروکش !و اى آنکه قلب پر خون على علیه السلام را تو مایه تسکین !اى آنکه پلوان شکسته زهراى اطهر علیهاالسلام را تو مرحم !اى آنکه قلب شکسته حسن علیه السلام را تو درمان !اى آنکه خون پاک شهیدان را تو منتقم !اى آنکه بازوان به زنجیر کشیده اسیران را تو نوازش !بیا! تا شکوفه هاى بهارى به روى زیباى تو لبخند زند.بیا! تا لاله هاى پرشور گلستان به یاد تو تبسم کند.بیا! که سبزه زاران به خاطر جمال زیباى تو با طراوت شود.بیا! که غنچه ها به یاد تو شکوفا گردد.بیا! که بلبلان براى تو نغمه سر دهند.بیا! که کاخ بیدادگران به دست تو ویران شود.بیا! که ستم پیشگان ، به شمشیر انتقام تو کیفر شوند.بیا! که پرچم پرافتخار توحید به دست تواناى تو در سراسر گیتى به اهتزاز در آید.بیا! که عدالت در لواى حکومت تو، بر روى ساکنان این کره خاکى ، سایه افکند.اى آنکه از موسى برتر!بیا که ید بیضاى قدرت الهى را از آستین ملکوتیت برون آر و چشم خیره سران عالم را خیره ساز.بیا! که با نمایان کردن اژدهاى قهر خداوندى تمام جادوى جادوگران قرن را باطل ساز و مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کن .بیا! که با فرو ریختن آتش خشم الهى بر سر ابر جنایتکاران ، همه ستم پیشگان را در شعله هاى غضب خداوندى را بسوزان و خاکستر آنان را بر باد ده تا مظلومان و بیچارگان و ستمدیدگان ، نفس راحتى کشند.بیا! که با غرق کردن قافله هاى بیدادگرى و استبدادگران در دریاى طوفانى سطوت و انتقام پروردگارى حزب حق و لشگر عدل ، مسرور و خندان گردد.بیا! که شیفتگانت پروانه وار به طرف شمع وجودت چرخش کنند.بیا! که با آمدنت قلب رسول الله (ص ) خوشحال و دل على علیه السلام شاد و چشمان زهرا علیهاالسلام روشن شود.این مقدمه را با زمزمه دعاى فرج به پایان مى بریم :((اللهم انا نشکوا الیک فقد نبینا صلواتک علیه و آله و غیبة امامنا و کثرة عدونا و قلة عددنا و شدة الفتن بنا))خدایا!از فقدان و از دست دادن پیغمبران ،از غیبت و پنهانى امامان ،از کثرت و بسیارى دشمنان ،از کمى و اندکى تعداد نفراتماناز رو آوردن فتنه ها بسویمان ،شکوه و شکایت نزد تو مى آوریم .اى زاده پیغمبر! اى میوه دل حیدر! اى امید قلب زهراى اطهر!ما غفلت کردیم متوجه نشدیم ، غافلانه و جاهلانه ، تو، آن یوسف عزیز را بدون اینکه حتى ثمن بخسى نصیبمان شود، از دست دادیم و اینک در هجران تو، کنعان زندگى ما در خشکسالى سوزان فرو رفته و زندگى بر ما سخت شده ، با شرمندگى ، دست تمنا بسوى تو گشوده و عرضه مى داریم :((یاایهاالعزیز مسنا و اهلنا الضر و جئنا بیضاعة مزجاة فاوف لنا الکیل و تصدق علینا ان الله یجزى المتصدقین .))اى فاتح بزرگ جهان ! اى قلب عالم امکان ! اى مظهر رحمت بیکران !اینک با قلبى پر از سوز و سینه اى مملو از گداز و چشمانى سرازیر از اشک ، فریاد مى نهیم :اى عزیزتر از هر عزیزى ! اى گرامى تر از یوسف یعقوب ! اگر دلباختگان یوسف با دیدن روى دل آراى او، انگشت بریدند، شیفتگان تو بدون دیدن جمال زیبایت از جان و تن گذشتند و در آتش فراقت پروانه وار سوختند، شاید که بر قلبهاى سوخته آنان آب وصال ریزى و با صبح ظهورت شام ظلمانى هجران آنان را به روز روشن مبدل سازى .و در پایان از برادر بسیار گرامى و فاضل فرزانه ، جناب آقاى ((احمد مسجد جامعى )) قائم مقام محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى و معاونت فرهنگى و پژوهشى که در راستاى ترجمه ، تحقیق و نشر این کتاب ، مساعدت خالصانه خود را مبذول داشتند، کمال تشکر را مى نمایم ، باشد که این عنایت و سایر خدمات گرانقدر و تلاش بى وقفه او در نشر آثار و فرهنگ قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دارند مورد پذیرش حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالى فرجه الشریف قرار گیرد ان شاء الله .و همچنین از همکارى هاى بى دریغ برادر ارجمند جناب آقاى ((حمیدى )) مشاور اجرایى معاونت فرهنگى و پژوهشى کمال سپاسگزارى بعمل مى آید.موسسه تحقیقاتى حضرت ولى عصر علیه السلامسید محمد حسینى
۰۰
۵۴ کاربر این مطلب را دیده اند و تعداد کل بازدید ها از این پست : ۶۳